Dlaczego małe konta nie zarabiają przez Instagrama?

Dlaczego małe konta nie zarabiają przez Instagrama?

Jeśli zdecydowałeś, że Twoja firma powinna mieć swój własny profil na Instagramie, to po kilku miesiącach działalności na tej platformie możesz być zrezygnowany. Wielu młodych przedsiębiorców błędnie sądzi, że Instagram to platforma do sprzedaży, ale niekoniecznie tak jest. Jeśli nie zajmujesz się dystrybucją śmiesznych gadżetów, to na Instagramie raczej nie znajdziesz klientów, a w każdym razie nie kogoś, kto kupi bezpośrednio z tej platformy. Oto 3 powody, dlaczego małe konta nie zarabiają na Instagramie:

Nie budzą zaufania

Nowe profile na platformie i te, które nie zdobyły jeszcze wielu obserwatorów, nie są uważane za wiarygodne, głównie przez wielu oszustów, którzy działają, podszywając się pod sklepy internetowe. Dokupienie obserwacji na Insta może okazać się ciekawą alternatywą, ponieważ internauci częściej zaglądają na konta z dużą ilością obserwujących. Można też samemu budować grono odbiorców, niestety w takim wypadku trzeba uzbroić się w cierpliwość i powoli budować swoje zasięgi. Bardzo przydatne może się też okazać poproszenie twoich klientów o to, żeby zaobserwowali Cię na Instagramie albo napisali pozytywny komentarz pod jakimś postem. Musisz budować swoją wiarygodność, ale ostatecznie przyniesie to efekty.

Mają znacznie mniej odbiorców, a więc potencjalnych klientów

Większość dużych twórców sprzedaje wśród osób, które są już ich obserwatorami. Bardzo rzadko osoby z zewnątrz wejdą na twój profil i zdecydują się na kupienie czegoś, co proponujesz. Jeśli działasz na Instagramie od niedawna, to na pewno nie masz wielu obserwatorów, a to oznacza, że nie masz wielu potencjalnych klientów. Twoim pierwszym zadaniem na tej platformie powinno być przekonywanie osób z zewnątrz, żeby zainteresowały się tym, co wyrzucasz. Nie możesz od razu sprzedawać na swoim profilu, bo zrazisz do tego osoby, które jeszcze Cię nie znają. Profil nie jest główną reklamą.

Nie wiedzą, jak sprzedawać

Instagram nie jest sklepem, a to oznacza, że sprzedawanie przez niego zawsze będzie mniej efektywne, niż sprzedawanie przez twoją stronę internetową. Wielu przedsiębiorców prowadzących Instagrama nie ma pojęcia o tym, jak zwiększyć za jego pomocą sprzedaż. Do tego małe profile mają mocno ograniczone funkcje, nie mogą linkować niczego na InstaStory, ani przekierowywać bezpośrednio do swojego sklepu. Przez pierwsze miesiące na tej platformie będziesz musiał skupić się na zyskaniu zaufania osób z zewnątrz i dopiero potem przekierowaniu ich do swojego sklepu. Jeśli od razu skupisz się na sprzedawaniu, bardzo szybko możesz się zniechęcić, bo nie dostrzeżesz żadnych efektów swoich działań.